Moduł Marketing
Obsługa klientów jest kluczowym czynnikiem sukcesu, a wybór odpowiednich narzędzi, które wspomagają tę funkcję jest poważną decyzją strategiczną. Moduł Marketing jest kompleksowym narzędziem służącym do obsługi działu sprzedaży ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki przedsiębiorstwa produkcyjnego i przyjmowania zleceń produkcyjnych. Pozwala na pełny monitoring stanu realizacji poszczególnych zleceń oraz dostarcza ważnych informacji niezbędnych w procesie zarządzania oraz tworzenia planów strategicznych na przyszłość.
Podstawowym zadaniem modułu jest prowadzenie szczegółowej ewidencji zapytań ofertowych od zainteresowanych osób i ofert handlowych kierowanych do klientów. Generator ofert handlowych pozwala na szybkie sporządzenie oferty cenowej i cennika z uwzględnieniem szczegółowej kalkulacji kosztów w dowolnym przekroju i stopniu szczegółowości, która po akceptacji przez klienta staje się zleceniem handlowym, na podstawie którego, system może zarezerwować odpowiednie zapasy moduł Gospodarka Magazynowa i/lub złożyć zamówienie na uzupełnienie stanu magazynowego (moduł Zaopatrzenie) oraz uwzględnić nowe zlecenie w planach produkcyjnych (moduł Planowanie Produkcji). Wszystkie zapytania i oferty są trwale przechowywane w kartotekach i istnieje możliwość ich przeglądania i edycji. Dla bardziej wymagających użytkowników moduł oferuje możliwość szczegółowego planowania terminów oraz ilości dostarczanych produktów zgodnie z indywidualnymi oczekiwaniami klienta (moduł Spedycja). Przedsiębiorstwa współpracujące na zasadach kontraktów długoterminowych, mogą w łatwy sposób dokonać analizy rentowności całego przedsięwzięcia z uwzględnieniem różnych kategorii kosztów łącznie z kosztem poświęconego na to czasu. Na podstawie danych zebranych w systemie możliwa jest dogłębna analiza zleceń produkcyjnych oczekujących na produkcję, jak również monitoring stopnia ich realizacji. Dzięki zebranym informacjom możliwe jest dokładne wyliczenie efektywności poszczególnych przedstawicieli handlowych, umożliwiające budowanie długofalowych systemów motywacyjno–premiowych. Moduł marketingu jest w pełni zintegrowany w ramach Platformy Hetman i odpowiednie informacje są natychmiast uwzględniane w pozostałych modułach. Dla potrzeb kadry zarządczej udostępniono wiele raportów i zestawień, dających szeroki pogląd na stan procesów zachodzących w przedsiębiorstwie pozwalających na szczegółowe planowanie produkcji i sprzedaży oraz wdrażanie przyszłych strategii biznesowych.
Moduł Marketing posiada, między innymi, następujące funkcjonalności:
- generowanie ofert handlowych ze szczególnym uwzględnieniem kalkulacji kosztów
- możliwość szczegółowej analizy opłacalności ofert handlowych w zależności od poziomu marży
- ewidencja zapytań ofertowych i ofert handlowych
- automatyczna rezerwacja zapasów i parku maszynowego na podstawie zlecenia handlowego wygenerowanego automatycznie z zaakceptowanej oferty handlowej
- możliwość przyjmowania zleceń bez określonego terminu dostawy tzw. na żądanie lub zleceń na utrzymywanie odpowiedniego stanu magazynu
- pełna obsługa firm wymagających zaopatrzenia w systemie Just In Time
- bieżąca obsługa kontraktów długoterminowych z możliwością przeprowadzenia szczegółowej analizy kosztów
- możliwość szczegółowego prognozowania wielkości produkcji oraz sprzedaży na podstawie wystawionych zleceń handlowych
- stały monitoring stanu realizacji zleceń
- automatyczne generowanie zleceń produkcyjnych na podstawie prognozowanego harmonogramu sprzedaży
- analiza efektywności sprzedaży realizowanej przez przedstawicieli handlowych
- możliwość generowania wielowymiarowych raportów do celów decyzyjnych na podstawie złożonych zapytań analitycznych
- rozbudowany zestaw filtrów ułatwiających przeglądanie zleceń, zapytań i ofert w zależności od potrzeb użytkownika oraz możliwość ich zapisania i późniejszego korzystania
- wielokryterialna analiza sprzedaży z możliwością graficznej prezentacji otrzymanych wyników
- możliwość potwierdzania zamówień od klienta w całości, tylko wybranych pozycji lub konkretnej dostawy na każdym poziomie realizacji
- generowanie potwierdzeń przyjęcia zamówienia do realizacji, ukończenia produkcji, odbioru gotowego produktu przez klienta
- generowanie wstępnego harmonogramu dostaw gotowych towarów do klienta na podstawie przyjętych zamówień
- weryfikacja stanu zadłużenia klienta na etapie przyjmowania zamówienia i możliwość warunkowej blokady realizacji
- możliwość utrzymywania założonego stanu magazynowego na potrzeby konkretnego klienta poprzez automatyczne generowanie odpowiednich zleceń handlowych